معاون دبیرکل خانه کارگر، مقصران حادثه معدن طبس را معرفی کرد تشدید نظارت بر بکارگیری اتباع غیر مجاز در شعاع ۳ کیلومتری حرم مطهر رضوی دلیل افزایش قیمت طلا چیست؟ (۵ مهر ۱۴۰۳) سامانه خودنویس افزایش نرخ اجاره از سوی مالکان را کنترل می کند نرخ طلاو سکه در بازار امروز مشهد (۵ مهر ۱۴۰۳) | هر گرم طلا به مرز ۴ میلیون تومان رسید صنعت فرش از تحریم‌های داخلی بیشتر از تحریم‌های خارجی لطمه دیده است تشکیل پرونده تعزیری برای ۱۷۵ آرایشگاه زنانه، از ابتدای سال ۱۴۰۳ در مشهد بررسی قیمت موبایل در مشهد (۵ مهر ۱۴۰۳) | آشنایی با گوشی ۲۸۶ میلیونی هوآوی افزایش ۵۰ درصدی سرمایه گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس در سال ۱۴۰۳ جواد اوجی قائم مقام سازمان انرژی اتمی شد ۴۰ همت، میزان خسارت واردشده به بخش کشاورزی خراسان رضوی در سال زراعی اخیر است هشدار اتحادیه طلا و جواهر: مردم در فضای مجازی طلا و سکه نخرند افزایش قیمت مرغ در مشهد و خراسان رضوی مقطعی و موقت است بیش از چهار هزار تن کلزا در خراسان رضوی خرید تضمینی شد بررسی قیمت خودرو‌های خارجی (۵ مهر ۱۴۰۳) | پیکاپ فوتون ۶۲ میلیون تومان ارزان شد افزایش نرخ حق‌العمل‌کاری جایگاه‌داران بنزین بعد از گذشت شش ماه هنوز اتفاق نیفتاده | هنوز بنزین سوپر به مشهد نرسیده است رصد قیمت در بازار خودرو‌های داخلی (۵ مهر ۱۴۰۳) | افزایش ۹ میلیونی تارا قیمت‌ها در بازار دلار و طلا کمی ارزان شد (۵ مهر ۱۴۰۳) + جدول قیمت خودکفایی در تولید موز از خروج ۶۰۰ میلیون یورو از کشور، جلوگیری می‌کند توضیحات مپنا در خصوص چرایی تعویق پرداخت سود مرحله سوم سهام عدالت (۵ مهر ۱۴۰۳) پیش‌بینی روند صعودی اقتصاد جهان قیمت بلیت پرواز تهران - مشهد برای امروز (۵ مهر ۱۴۰۳) آیا می‌توان از طلافروشی‌ها طلای قسطی خرید؟ خرما در مشهد چند؟ (۵ مهر ۱۴۰۳) فروش قسطی خودروهای وارداتی روند کاهشی تولید قطعه خودرو از ابتدای ۱۴۰۳ | قطعه‌سازان خراسانی در بن‌بست نقدینگی
سرخط خبرها

خودرو «تیبا» سایپا دیگر تولید نمی‌شود

  • کد خبر: ۱۰۱۴۲۱
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
خودرو «تیبا» سایپا دیگر تولید نمی‌شود
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در همایش زنجیره خودروسازی در افق ۱۴۰۱، با بیان اینکه به ازای تولید هر خودرو تیبا بیش از ۷۷ میلیون تومان زیان به سایپا وارد می‌شود، گفت: در سال ۱۴۰۱ خودرو تیبا از زنجیره تولید سایپا حذف می‌شود و فقط به اندازه تعدادی که ثبت نام کردند و تعهداتی که داریم این خودرو تولید خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدعلی تیموری گفت: همیشه اعتقاد به زنجیره تامین داشتم و سعی کردم تمام انرژی‌ام را برای این بخش بگذارم. خودروساز بدون زنجیره تامین در دنیا موفق نیست و امیدوارم زنجیره تامین در زمینه خودرو‌های جدید، از قسمت طراحی حضور داشته باشد.

وی افزود: در سایپا یک میلیون سهام‌دار خرد داریم که بسیار مهم هستند و این افراد در سال‌های اخیر هیچ عایدی از سهامشان نداشتند به همین خاطر از اولین روز حضورم در سایپا تولید اقتصادی را محور برنامه هایم قرار دادم چراکه بر این اساس هم کیفیت، هم قیمت و هم تحویل به موقع کسب خواهد شد و این سه پارامتری است که باعث بقای محصول خواهد شد.

مدیرعامل گروه سایپا گفت: در سال آینده تمام تمرکز روی تولید موتوری است که بر اساس نقشه و مدارک ساخته خواهد شد چراکه نمی‌خواهیم با مهندسی معکوس موتور تولید کنیم تا مشتری و زنجیره تامین از این بابت زیان ببینند و هزینه‌ای پرداخت کنند.

وی افزود: سال آینده خودرو آریا را به بازار عرضه می‌کنیم و زنجیره تامین را در تولید این خودرو به کار می‌گیریم.

تیموری تاکید کرد: تا اردیبهشت ماه سال آینده فرایند کیفیت در سایپا اصلاح خواهد شد. البته این کار آغاز شده است. انجام تغییر بسیار سخت و پیچیده است، اما با آموزش می‌توان به آن دست یافت.

وی با اشاره به این سوال که بسیار مطرح شده که چرا در صنایع موشکی موفق هستیم، اما در خودروسازی خیر؟ تصریح کرد: اولین تفاوت در صنایع نظامی و موشکی وجود انسان‌های متعهد، متخصص و ایثارگر هستند که جانشان را می‌دهند و این روحیه را باید درصنعت خودروسازی هم تقویت کنیم و انسان‌هایی را انتخاب کنیم که این روحیه را داشته باشند و جانشان را برای تولید بدهند.

تیموری افزود: نکته دوم این است که فضای کسب و کار صنعت خودروسازی متفاوت از صنایع موشکی است. فضای کسب و کار صنعت خودرو آرام نیست، اما در صنایع نظامی محیط آرام و صددرصد تمرکز بر تولید است. بنده خیلی سعی کرده‌ام که فشار‌های بیرونی را تحمل کنم تا محیط کسب و کار از سیاسی به اقتصادی تبدیل و خودرو از یک کالای سیاسی خارج و تبدیل به کالای اقتصادی شود.

مدیرعامل گروه سایپا تصریح کرد: نکته سوم در مورد این دو صنعت بحث امنیت است. کالایی که امنیت مردم را تامین می‌کند می‌تواند اقتصادی نباشد، اما خودروساز باید کالایی تولید کند که مردم حق انتخاب آن را دارند. وی افزود: وظیفه داریم انسان‌های متعهد، متخصص و ایثارگر پرورش دهیم به طوری که احساس آرامش در صنعت خودرو داشته باشیم و با آرامشی که در این صنعت ایجاد می‌کنیم بتوانیم تولیدات اقتصادی را عرضه کنیم که قیمت مناسب، کیفیت خوب و تحویل به موقع داشته باشیم.

مدیرعامل سایپا گفت: در سال آینده با توجه سیاست‌گذاری وزارت صمت امیدواریم بتوانیم شرایط را تغییر دهیم. چراکه دارایی‌ها و سهام درون گروهی خودروساز‌ها باید عرضه شود و درآمدش در چرخه تولید بیاید و با این کار صنعت خودرو به ریل خود بر می‌گردد. البته این کارنیاز به زمان کوتاهی دارد که با کمک همدیگر انجام خواهیم داد.

منبع: ایران جیب

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->